General

Jornades Innovació Educativa 2018 - Eivissa, Mallorca i Menorca

 

Després de l'èxit de la primera edició de les Jornades Educatives fetes el curs passat a Mallorca, les feim extensives a Eivissa i Menorca i en feim la segona edició a Mallorca

II Jornades Innovació Educativa a Mallorca

jornades educacio 2018 mallorca petit

7, 8, 9 i 10 de novembre de 2018

Sala d'actes de l'edifici Guillem Cifre de Colonya (UIB)

>> Inscripció oberta <<

Jornades Innovació Educativa a Eivissa

 

18, 19, i 20 d'octubre de 2018

Seu UIB Eivissa

>> d'inscripció oberta <<

 Jornades Innovació Educativa a Menorca

 

25, 27 i 28 d'octubre de 2018

Seu UIB Menorca (Alaior)

>> inscripció oberta <<

 

 

Guia de formació permanent

 

El 6 de maig de 2017 va entrar en vigor l'Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Ordre de 14 d'abril de 2021 de modificació de l'Ordre de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la CAIB.

Text normatiu consolidat Ordre de 24 d'abril de 2017 i Ordre de 14 d'abril de 2021.

Amb aquest article, intentam ajudar-vos a aclarir els principals dubtes que ens han arribat a l'STEI.

Principals novetats:

La nova normativa presenta, entre d'altres, les següents novetats:

  • En el cas que una persona participi en dues activitats a distància o més (activitats desenvolupades al 100% en aquesta modalitat) i aquestes coincideixin total o parcialment en el temps, només es pot reconèixer l'activitat que duri més hores. Aquest supòsit no és d'aplicació quan coincideixen activitats presencials o mixtes amb activitats a distància.
  • No es poden simultaniejar dos cursos de formació a distància, però sí un a distància i un presencial. També poden coincidir dos cursos de formació presencial.
  • El reconeixement de les activitats de formació permanent s’ha d’expressar en hores. No es computaran les fraccions d’hora i no es podrà computar cap activitat de menys de 8 hores, excepte en el cas dels formadors. El màxim d’hores que es poden reconèixer per a cada activitat formativa és el que estableix el pla quadriennal de formació permanent del professorat vigent.
  • No tenen dret a inscripció en el Registre General de Formació Permanent del Professorat les certificacions d'una activitat formativa amb els mateixos objectius i continguts d'una altra ja inscrita en aquest mateix Registre.
  • Es reconeixen 30 hores de formació en els casos següents:
    • Tutor de pràctiques del Màster de Formació del Professorat.
    • Tutor de pràctiques de la Formació Pedagògica i Didàctica Equivalent exigida a l’article 100 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, per a aquelles persones que, estant en possessió d’una titulació declarada equivalent a efectes de docència, no poden realitzar els estudis de màster.
    • Tutor de pràctiques dels aspirants seleccionats en el concurs-oposició d’accés als cossos docents.
    • Tutor de pràctiques dels interins novells en els cossos docents.
    • Tutor de pràctiques d’alumnes de grau i de postgrau que cursen estudis universitaris en què s’han de fer pràctiques en centres de l’administració educativa.
    • Tutor de pràctiques d'alumnes d'ensenyaments artístics superiors de centres dependents de l'Administració educativa de les Illes Balears.
    • Tutor de pràctiques d'alumnes de formació professional que cursen el mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT).

Tens més dubtes?

Pel que necessitis, no dubtis a posar-te en contacte amb nosalltres. Tens el contacte a www.stei.cat/seus

 

Titulacions per poder donar classes de i en català

S’ha publicat al BOIB núm. 38 de 27 de març de 2018 l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari, se n’estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l’exempció de l’avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d’Assessorament per a l’Ensenyament de i en Llengua Catalana.

Clica aquí per llegir el document

Mesa d'ensenyament concertat: 20 de març 2018

Ahir dia 20 de març,es va celebrar una mesa de concertada amb la presència del director general de Planificació, Ordenació i Centres, la directora general de Personal Docent i la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat. Es varen tractar els següents punts:

Llegeix més...

Mesa d'ensenyament concertat: 30 de gener 2018

Avui dimarts, dia 30 de gener de 2018, després de diverses peticions per part de l’STEI, ha tengut lloc la mesa de concertada, amb la presència del director general de Planificació i Centres, Antoni Morante; la directora general de Personal Docent, Rafaela Sánchez, i el director general d’Innovació, Jaume Ribas.

 

Clica llegiu-ne més per continuar llegint

Llegeix més...